Powered By Blogger

субота, 19. октобар 2019.

Prvo su došli

 Verzija teksta prema Zakladi Martin Niemöller 
Kada su nacisti došli po komuniste,
ja sam šutio;
jer nisam bio komunist.
Kada su zatvorili socijaldemokrate,
ja sam šutio;
jer nisam bio socijaldemokrat.
Kada su došli po sindikaliste,
ja se nisam pobunio;
jer nisam bio sindikalist.
Kada su došli po mene,
više nije bilo nikog
da se pobuni.

New England Holocaust Memorial u Bostonu[uredi VE | uredi]

Verzija teksta zapisana na monolitu New England Holocaust Memoriala u Bostonu:[3]
Prvo su došli po komuniste,
a ja se nisam pobunio
jer nisam bio komunist.
Zatim su došli po Židove,
a ja se nisam pobunio
jer nisam bio Židov.
Zatim su došli po sindikaliste,
a ja se nisam pobunio
jer nisam bio sindikalist.
Zatim su došli po katolike,
a ja se nisam pobunio
jer sam bio protestant.
Zatim su došli po mene,
a do tada više nije bilo nikoga
da se pobuni.

Нема коментара:

Постави коментар