Powered By Blogger

недеља, 22. децембар 2013.

JANJA BEČ-NEUMANN: Sada je dosta!

Slobodna Vojvodina
dec 21 2013
Vojvodinu ima ko da brani od gladnih ptica

Žao mi je što danas nisam sa vama ali želim da podelim radost sa vama da je ova konferencija Vojvođanske partije moguća u Vojvodini.
U slobodnoj Vojvodini.
Oslobođenoj od para, oni čuvaju naše pare, mi punimo budžet Srbije sa 40 odsto, a dobijamo mrvice kao sluge i robovi od 7 odsto.
Oslobođenoj od pet ravnopravnih jezika, srpskog, mađarskog, rumunskog, rusinskog, slovačkog, makedonskog, oslobodili ste nas da imamo samo jedan jezik, srpski.
Oslobođeni od dva ravnopravna pisma, latinice i ćirilice, sada imamo samo ćirilicu.
Oslobođeni smo od Nacionalnog parka Fruška gora, NIS-a, nafte, Vršačkih vinograda, voda, šuma, vinograda, ustava, banaka, još malo pa i televizije i univerziteta. Sada su i hleb sa stola počeli otimati. Jogurt su potrošili ranije.
Nisu oni krivi, krivi smo mi što smo ćutali kaže pesnik naše ravnice Đorđe Balašević.
U istorijskom kretanju Srba na sever u toku jednog veka se procenat Srba sa 30 odsto prema popisu iz 1910. (u Austrougarskoj smo bili tada), do 67 odsto danas kada smo deo Srbije. U tom istorijskom kretanju Srba na sever, u Trećem Balkanskom ratu 1991-1999 prvi put su Srbi većina u Vojvodini. I niste vi došli da spasite Srbe u Vojvodini nego da budete ministri, ambasadori, novi bogataši, guverneri, to što tamo nikad ne biste mogli da budete. Nigde to ne biste mogli da budete samo ovde. Vaša deca ne bi mogla sa godinu staža da budu direktorke i pomoćnice direktora a hiljade mladih iste struke nema posla. Ne bi tu vašu decu službena kola vozila u školicu kao u feudalizmu. Švedska kraljevina ima 6 službenih automobila. U ime odbrane nacije, vi ste pljačkali, palili i ubijali do genocida u Trećem Balkanskom ratu. Sada u miru, ima još da se pljačka u Vojvodini. Treći Balkanski rat je počeo u Vojvodini pre 25 godina Jogurt revolucijom, ima se – može se. Ja hoću Vojvodinu gde je jogurt hrana.
Vojvodina danas je užasna karikatura ljubavi bez pristanka.
Vojvodina je danas ugnjetena a ugnjetavanje je užasavajuća karikatura poslušnosti.
Nas su zadesila dve najveće strahote u ljudskom životu: ljubav bez pristanka i ugnjetavanje.
Ugnjetavanje ima pet lica:
IZRABLJIVANJE, to znate i živite
NEMOĆ, i to znate i živite
KULTURNI AKINDŽIJSKI IMPERIJALIZAM, i to znate i živite
MARGINALIZACIJA, i to znate i živite
NASILJE, i to znate i živite.
Ugnjetavanje kao užasavajuća karikatura poslušnosti je moguća zato što mi ćutimo.
Nisu krivi oni koji su pljačkali, otimali, odlučivali,
MI SMO KRIVI ŠTO SMO ĆUTALI.
SADA JE DOSTA.
MI VIŠE NEĆEMO DA ĆUTIMO, MI REPUBLIKANCI VOJVODINE.
ŽIVELA SLOBODNA, PROSPERITETNA, ODGOVORNA ZA SEBE I ONE OKO SEBE , I SRETNA VOJVODINA.
MI NISMO VAŠE SLUGE NI ROBOVI, DA NAS UGNJETAVATE I ISKORIŠĆAVATE.
DOSTA JE.
E TO TAKO VIŠE NE MOŽE.
MI IMAMO PRAVO NA SREĆU.
I MI ĆEMO TO PRAVO OSTVARITI.
SPORI SMO MI, ALI NISMO GLUPI.
MI SAMO NISMO MOGLI NI DA ZAMISLIMO ŠTA STE VI IZ VOJNO-POLICIJSKO-PLJAČKAŠKOG KOMPLEKSA BILI U STANJU DA URADITE.
VI NISTE MRZELI NACIJE, VI STE MRZELI LEPOTU I BILI STE GLADNI.
NIKAD VAM DOSTA.
E SADA JE DOSTA.
ŽIVELA NAŠA LEPA, BLAGA, BOGATA, PISMENA, VREDNA, ŠIROKA I DUBOKA VOJVODINA.
IMA KO DA JE BRANI OD GLADNIH PTICA, IMA.
(pozdravno pismo učesnicima Skupštine Vojvođanske partije)

Нема коментара:

Постави коментар